„Z půdy sklízíme bílý nefrit, ze země vyraší bílé zlato.”
– Starověké dvojverší napsané na chrámu boha Země „Tudigonga” v Macau
Krajina reprezentuje zakořenění a plodnost. Tvorba a představivost jsou možné díky podpoře. Když se však prioritou pro využití půdy stane „zisk” a „efektivnost”, jak si můžeme zachovat svou podstatu, aniž bychom se nechali pasivně unášet proudem společnosti?
Roku 1999 bylo Macao vráceno Číně a jeho ekonomika v posledních dvou desetiletích rychle roste. Jako stavební materiál s dlouhou historií se v ulicích Macaa stále velmi běžně používá bambusové lešení. Symbolizuje výstavbu, údržbu i bourání. Využívá se ke stavbě tradičního lidového divadla rekapitulujícího radosti a strasti života i komplexní městskou krajinu, kde je všechno možné. Navzdory své flexibilitě, velikosti a tradicím se zdá nevyhnutelné, že se brzy přestane používat.
Různá omezení vedou k následným změnám, kvůli kterým si klademe otázku „Kdo jsme“? Tento pocit nakonec slábne a je uvězněn v širé krajině nádhery. Odráží naše životy v Macau, kde jsou nám vnucovány volby bez ohledu na skutečné potřeby. Jediným trendem ve vývoji města se zdá být homogenita. Najdete v něm vše, kromě sebe samých. Kdo jsme my v Macau?
Země/Region Macao
Prezentující organizace Stage Management and Technology Association, Macau
Kurátor Lao Chi Wai
Kurátorský tým Sam Man Kei, Lam Ka Pik, Leong Son U, Mok Sio Chong
Umělci Leong Son U, Lam Ka Pik