Většina z nás tráví den pohledem na monitory a obrazovky, nachází se tedy v podobné situaci jako publikum, které se díky vynálezu perspektivy dívá na divadlo velkým oknem zvaným proscénium. Dívat se na svět okny je dnes jiný zážitek než v tradičních divadlech, kde se dodnes hraje. Nástroje vyobrazení a podstata obrazů se změnily. Pro portugalskou výstavu v sekci zemí a regionů na PQ 2019 navrhujeme instalaci o mechanismech vyobrazení, které v době používající Photoshop vytvářejí a podmiňují to, jak vidíme tradiční jeviště.
Osm scén Josého Capely – jejichž tématem je to, jak je vidíme – lze vidět ve čtyřech kontejnerech. Jejich tvary předurčují mechanismy vyobrazení použité u každé scény: axonometrie, perspektiva, trojrozměrná montáž apod. Velikost kontejnerů je sice racionálně vypočítána, představují však sošný celek, který v sobě zahrnuje obecnou krajinu výstavy, na které jsou závislé: prostor, instalace jiných zemí i návštěvníci se zrcadlí na kontejnerech a na dlažbě.
U příležitosti instalace byl vydán zrcadlový katalog W: JC + JCD a v rámci výstavy proběhla i performance Ovidiových Metamorfóz od Jorge Andradeho / mala voadora ve Studiu Hrdinů.
Země/Region Portugalsko
Prezentující organizace Ministry of Culture of Portugal – Diretorate General for the Arts, mala voadora
Kurátor José Capela
Kurátorský tým João Pedro Fonte
Umělci José Capela, José Carlos Duarte