Instalace se skládá z prostorových forem zabalených do tělesnosti triptychu knih. Detail pohyblivých obrazů z performance se rozvíjí na podkladu bílých stránek z knihy: potřeba listovat knihou umožňuje divákovi dotknout se neviditelné hmoty představivosti a současně si vzpomenout na minulé imaginárium performancí.
Hmatatelnost a opakovaná gesta meditativního listování stránkami nahrazuje svádivost našeho pohledu a dovádí nás k zamyšlení. Takzvaný vnitřní svět nesoucí to viditelné z magického světa performance se jako nositel poselství v knize zároveň obrací naruby. Polovzdálená absence vizuálních prvků v představení tak vytváří pomíjivost divadla. Pouhý dokument (muzeální artefakt) manifestuje, jak určitým způsobem zakřivený prostor podvědomí navazuje nové významy.
Na opačné straně triptychu se nachází artefakt Kapital 2018 z performance In the Name of the Mother (Ve jménu matky) skupiny Irwin a je „vložen” přesně na hranici: čtvrtá stěna je posunuta do pozadí a herci se stávají jakýmsi repoussoirem/uměleckým dílem.
Diváci jsou vyzváni, aby zaujali svá místa a sledovali představení teprve poté, co si prošli celou výstavu. V prostoru jsou přítomny určité principy formulované krajináři 16. a 17. století. Vytvářeli nadrozměrná plátna připevněná k horizontům scenérie obklopené oponami a kulisami lesů a měst. Přesun do světa muzeí v rámci představení umožňuje nahlédnout do historie divadelního umění, kdy si herec stojící v centru scénografického řešení může snadno umazat kostým od nezaschlé barvy.
Fantazijní svět malovaných jevištních opon a divadelních dekorací se dnes často nahrazuje pohyblivými obrázky. V představení vidíme Irwinovy ikony na povrchu horizontu. Představují mikrosvět rozsáhlých olejomaleb, který kdysi hrál zásadní roli v kontextu divadelního představení.
Země/Region Slovinsko
Prezentující organizace Muzeum, Institute of Art Production, Distribution and Publishing
Kurátor Barbara Novakovič
Umělci Angelina Atlagić, Uroš Belantič, Mateja Bučar, Vadim Fishkin, IRWIN, Leo Kulaš, Numen/For Use